coaching

Voor elk niveau. Als je op zoek bent naar meer spelvreugde en begrip van het schaakspel.

Coach: Candidate Master Gilbert Vrancken, rating 2210.

Als coach help ik je de volgende stap te zetten in je ontwikkeling. Samen kijken we waar je sterktes en zwaktes liggen en analyseren we je partijen. Je krijgt praktische tips en concrete oefeningen.

Methodiek

Als je plezier hebt in het spel, dan volgt de rest vanzelf.

Schaken zou nooit moeten voelen als hard werken. Als je denkt dat je hard moet werken om verder te komen in het leven, ben ik niet de coach die je zoekt. Groei gaat sneller en vanzelf als je plezier hebt in wat je doet. Samen halen we het plezier naar boven en zien we het inzicht groeien.

Er is veel geschreven over een goede schaakontwikkeling en we zullen van de meest effectieve methodieken gebruik maken. In Nederland is het Stappenplan een populaire methode. We gebruiken hieruit de best practices. De coaching hebben een los karakter. De lesstof die we behandelen is geinspireerd op eigen werk, met een combinatie van veel ander lesmateriaal van o.a. Jeremy Silman, Jacob Aagaard, Daniel King, Jonathan Rowson en Herman Grooten.

Als lid van Schaakclub Bertje heb je toegang tot de Schaakclub Bertje App. Deze app is een dagelijkse bron van kleine puzzeltjes en snacks om je scherp te houden. Deze kun je samen met andere cursisten oplossen en bespreken.

Daarnaast hebben we onze eigen Facebook groep en een blog met partij-analyses op Chess.com.

Als je interesse en/of vragen hebt, stuur een mailtje naar vrancken.gilbert@gmail.com voor meer informatie.